След разпадането на брака ѝ учителката Блайт Морисън се приютява за лятото при родителите си в богатия квартал на Торонто Роуз парк. Завръщането на Блайт у дома събужда спомени за продължилата ѝ цял живот война с Ноел, нейният успешен по-голям брат, сега дипломат, командирован в Англия. Но когато Блайт се сприятелява със самотно единайсетгодишно момиче и започва да се занимава с местен исторически проект, тя разкрива истини за слухове от дълго време за заровено съкровище, които завинаги променят възприятията ѝ за семейството, приятелите и самата нея. Съкровището на Гленууд е роман за семейни тайни, ... |
|
Стокхолм, края на XIX век. Всяка седмица пет жени се събират, за да споделят творческите и духовните си търсения. Освен че рисуват и обсъждат важни теми, те провеждат и сеанси в опит да призовават духове, които да ги напътстват в работата им. Сред тези необикновени жени е Хилма аф Клинт, пионерка в абстрактната живопис. Но светът все още не е готов за радикалната иновативност в творчеството ѝ. Затова нейните картини са скрити, а името ѝ потъва в забрава. Ню Йорк, в наши дни. Повече от сто години по-късно кураторът Ибън Елиът работи по изложба на Хилма аф Клинт. По криволичеща пътека той се връща назад във ... |
|
Анн (с двойно н) Шърли вече не е онова крехко, луничаво момиченце с прекалено червена коса и прекалено живо въображение, което пристигна във фермата Грийн Гейбълс преди пет години. Израснала под зоркия поглед на Марила и нежната закрила на Матю, Анн се превръща в смела млада жена, която всички в Авонлий харесват заради добрия ѝ характер и обезкуражаващ чар (и въпреки често отнесения поглед и злополучната склонност да се замесва в неприятности). Днес Анн е на почти седемнайсет години и след много трудности е на прага на още едно ново начало - този път като учителка в училището, което самата тя е завършила. Мястото ... |
|
През първата половина на ХІХ век японското общество преживява дълбока криза, довела в крайна сметка до всеобхватни революционни промени, останали в историята под названието Реставрацията Мейджи. В резултат на тези промени страната уверено тръгва по пътя на модернизацията и индустриализацията. Не закъсняват и обичайните в подобни случаи опити за преоценка на традиционните ценности. През осемдесетте и началото на деветдесетте години на ХІХ век в Япония се води дискусия под мотото "Литература ли е хайку?". През 1892 г. в дискусията се включва и Масаока Шики - поет, теоретик и родоначалник на съвременното хайку, ... |