При негативната поляризация културните различия и хетерогенни ценности пораждат враждебни взаимоотношения, непрекъснати латентни или явни напрежения и конфликти, нетърпимост към другостта, възприемана като антагонистична чуждост. Позитивната поляризация е резултат на дълго и драматично цивилизационно развитие, превъзмогване на негативната поляризация, в резултат на което се стига до отказ от нетърпимостта към другостта, като се формира и възприема ново отношение към културните различия и ценностната хетерогенност, т.е. различията и ценностната хетерогенност се смятат за нещо естествено, а толерантността за основополагащ и ... |
|
Положителни или негативни, ценностите владеят човешкия живот. Така е от раждането до смъртта. Хората загърбват едни ценности, но се изправят пред други. Ценностите се обезценяват, но тогава идва нихилизмът и светът се озъбва от всички страни с негативни ценности. Настъпва криза на ценностите и пътят за излаз от нея е преоценката на всички ценности. Професор Георги Фотев е изтъкнат български социолог с международна известност. Той е автор на голям брой научни трудове. Има публикации в над 15 страни. Чел е лекции в редица чуждестранни университети. Член е на Европейската академия на науките и изкуствата и на други ... |
|
44 ценности, които да те водят през живота. Намери своите! Ценности, ценности, ценности. Има толкова много! Знаете ли, че някои от тях са по-важни за едни хора, отколкото за други, тъй като всеки човек има свои ценности? Някои ценят работата в екип, други - упоритостта. Ценностите, които смятате за важни, са вашите ценности! Готови ли сте да се запознаете с цяла съкровищница от ценности - състрадание, уважение, отговорност, смелост и още много други? Да започваме! Илюстрации: Джулия Сийл. ... |
|
Съставител: Георги Фотев. ... "Човешкият живот е съзвучие и борба на различни ценности. В Европа се изостря интересът към европейските ценности. Повдигат се тревожни въпроси. Социални, миграционни, икономически, политически, демографски, екологически и всякакви проблеми и неблагополучия се свързват с ценностни въпроси. Враговете, външни и вътрешни, на Европейския съюз, умножаващите се циници и скептици директно атакуват европейските ценности. Има спокойни и безметежни времена, но има и периоди на турбуленции, на ценностен безпорядък. Има упадък и настъпва преоценка на всички функциониращи, доминантни преди това ... |
|
Книгата е опит за представяне на потребността от познаване и интегриране на класическото и съвременното познание за ценностите на гражданина и гражданското общество в процеса на обучението и възпитанието на младите хора. Предназначен е за студенти, учители, университетски преподаватели, младежки дейци в сферата на неформалното образование, за всички, които са съпричастни към теорията и практиката на израстването на съвременния гражданин. Лиляна Стракова е преподавател във Факултета по педагогика на Софийския университет "Св. Климент Охридски" по дисциплините "Гражданско образование", " ... |
|
Монографията проследява доколко предпочитанията към целите на индивидуално, културно или трудово ниво (ценностите) и убежденията относно справедливостта (вярването в справедлив свят) определят успешната адаптация на личността към средата (благополучието). Представени са няколко от основните подходи към индивидуалните, културните и трудовите ценности и резултати от изследвания в България през последните десет години. Акцент се поставя върху нов интегративен модел за функционалните ценности, когнитивно репрезентиращ двете основни потребности (съществуване и развитие), които направляват избора и оценката на индивидуалното ... |
|
Екип от български социолози подлагат на анализи и интерпретации данните за България от четвъртата вълна на European Value Surves 2008/2009 г. Крупното изследване се провежда през девет години. Авторите правят частични, сравнителни и съпоставителни анализи с данни от предходни вълни на изследването. Разкриват се многозначими аспекти на функциониращите в днешното българско общество европейски ценности, както и обезпокояващи явления на кризата на ценностите. Страната ни е изправена пред изключително важни предизвикателства. Книгата прокарва път в развитието на социологията на ценностите в нашата страна. Тя представлява ... |
|
Представените в книгата анализи са резултат от десетгодишно изследване на ценностните предпочитания към типа култура на организацията, уменията за управление, които са в основата на мениджърската компетентност, и обичайните културни практики в българския социокултурен контекст. В книгата е предприет цялостен подход към разбирането за естеството на новата реалност, в която отделният човек активно участва в създаването на ценностите на компанията. Сравнително кохортното изследване за десетгодишния период (2000-2010 г.) дава възможност да бъде изведен тридименсионален модел за обичайните културни практики, чрез който се ... |
|
Вид: блок Обем: 100 листа Хартия: вестникарска ... |
|
Жизненият календар открива / скрива всички пътища през годините и всички посоки. Никой не може да избегне изборите и решенията пред него. Образованието може да ги осмисли, оценности и превърне в общокултурен опит. Това е посланието на Яна Рашева-Мерджанова, професор във Факултета по педагогика на Софийския университет Св. Климент Охридски, в търсене на културната духовна цялост на човека - подпомогната от образованието и междупоколенческата връзка."Предлагам на читателя да мине по моста от генеалогичния подход - Пенталогия на Родовостта (2012), Мултисензорният принцип в обучението и в живота (2005), Майчинството ... |
|
Характеристики: 19 реда; химизирана (самокопирна) хартия; лепен кочан с мека обложка, с размери 14 x 20 cm; 100 листа. ... |
|
Ролята на организационната комуникация за формиране и управление на организационната идентичност. ... Книгата акцентира върху значението на организационната идентичност като ключов елемент и условие за повишаване на конкурентоспособността на компанията в сферата, в която реализира своята дейност, и върху факта, че когато е професионално създадена и компетентно управлявана, тя се превръща в източник на устойчиво конкурентно предимство. Теоретичната рамка, представена в труда, разглежда конструкта на организационната идентичност като пряко зависим от корпоративната идентичност, от отношенията със стейкхолдърите (вътрешни и ... |