Идеи, личности и мотиви в българското литературознание от XX век. В тази книга е направен опит да бъде проследен сложният и противоречив път на българското литературознание през XX век, както и да се посочат и анализират приносите на неговите най-ярки представители. ... |
|
Би могло да се каже, че настоящият том представя двама гении, които в личния си живот са били криминално изявени бандити. И даже размирната историческа среда едва ли би могла да бъде извинение за почти невероятно приключенския живот на италианеца Микеланджело Меризи Караваджо и испанеца Мигел де Сервантес Саавера. Каквито и грехове да са имали двамата творци, талантът им ги е изкупил. Времето е погребало изнесените факти от живота им и ни е оставило най-великото и най-важното: стиховете и картините. ... |
|
Внимавай какво си пожелаваш... защото може да се сбъдне. В лондонския театър Меркурий се носят слухове за проклятие. Говори се, че главната актриса, Лилит, е сключила договор с Мелпомена, музата на трагедията от древногръцката митология, за да се превърне в най-великата актриса, живяла някога. Ревнивата съпруга на собственика на театъра обаче има известни подозрения към Лилит и изпраща гардеробиерката Джени да я шпионира. Скоро Джени открива, че Лилит е колкото изумителна в изпълненията си, толкова и провокативна по природа. На сцената сякаш е обсебена от героините, които играе, но извън нея тя е трагична като музата, ... |
|
Музите са причината на този свят да има изкуство, мила моя. А принцесите са просто награда. На какво си готова, за да се пребориш за любовта си? Теофилия Хедърли мечтае за едно-единствено нещо - да бъде звезда на оперната сцена. Също като майка си. След като майка ѝ се разболява, тя и сестра ѝ Елена са поверени на грижите на техния чичо - лорд Дърам. Макар съпругата му да гледа на Теа като на прислужница, младата жена е подкрепяна от брата на баща си и започва да пее в операта. Всичко върви почти по ноти до момента, в който сестра ѝ Елена не изчезва безследно от пансиона, в който е изпратена. ... |
|
Многопластов исторически роман за епохата на нацизма, в центъра на който е една енигматична и много противоречива личност - талантливата кинорежисьорка Лени Рифенщал, любимка на Хитлер и Гьобелс. Тя създава двата най-известни пропагандни филма за Третия райх, а нейните революционни техники и похвати се ползват и до днес. Ким Нюландс е английски атлет, "спонсориран" от британските фашисти - Черноризците на Осуалд Моузли. Ким е изцяло отдаден на любовта на живота си - капризната благородничка и светска лъвица Кони. Мечтата му е да се покаже достоен за нея, като спечели златен медал на Берлинската олимпиада през ... |
|
Муза, музикантка, любима. Надали има в историята друга жена, вдъхновявала, любила, съпътствала живота на толкова гениални мъже, както Алма Шиндлер-Малер-Гропиус-Верфел. Густав Климт, Александер фон Цемлински, Макс Буркхарт, Густав Малер, Оскар Кокошка, Валтер Гропиус, Франц Верфел - художници, композитори, театрали, писатели, поети, архитекти - едни от най-великите творци на Виенския сецесион са били завладени от нейната красота, чар и интелект. Но дали това е донесло щастие в живота на тази необикновена жена, дали е удовлетворило копнежите на нейния неспокоен дух? Алма, 17-годишната заварена дъщеря на художника Карл ... |
|
И Шели, и Сезан са имали сложни, достойни за фройдистки анализ, характери. Болезнено срамежливи, те били сподиряни от депресии, страхове, яростни изблици на чувства. И двамата притежават необходимия за творчеството егоцентризъм и неудържимия устрем към себеизява. И двамата искат да видят под невидимото. Шели търси символи, за да предаде неуловимите под видимата повърхност движения на мисълта - Сезан безразборно избира своите обекти, защото те са вторични спрямо самия акт на рисуването. Изображението в картините не може да засенчва динамиката на акта на сътворението. ... |
|
Шери е загубила вдъхновението си. На помощ идва Господин Муза, който ѝ дава от странни по-странни задачи. Как се тренират очи? Ами допир? И как миризливото чудовище попадна в града на ароматите? Може би Анди знае повече..."Родена съм във Варна, където учих рисуване, но така и не станах художник. Когато се преместих в София, пробвах какви ли не професии, но в нито една не открих моя Господин Муза. Докато не започнах да пиша и да се срещам с деца. Сега знам, че от тях уча най-много, особено по въпроса с вдъхновението." Радостина Николова "Учила съм илюстрация във Франция и Англия. Животът и ... |
|
"И ако някъде има друг, който се чувства достатъчно луд, за да стане писател, бих му казал, давай, плюй в окото на слънцето, удряй по клавишите, това е най-добрата възможност, вековете имат нужда от помощ, човешкият род плаче за светлина и риск и смях. Дай му ги. Има достатъчно думи за всички ни." Чарлс Буковски ... |
|
Смелиян, Амидофен и още двама-трима съдържа 18 разказа, които представят историите на различни персонажи на работните им места. Ще се запознаете с 82 годишен новоназначен ИТ специалист, с класически шофьор на маршрутка, със зидар-академик, със собственик на търговски център и още много колоритни образи. В ежедневието си всеки от нас попада в различни ситуации, някои от които напълно абсурдни. Именно тях е избрал авторът, те са провокирали творческото му въображение, като в същото време ги е представил по един автентичен начин. Хуморът изобилства, избран умишлено, за да ни накара, през призмата на смеха, да се припознаем ... |
|
Том осми от поредицата "Вера Мутафчиева - избрани произведения" ... Ако един народ има съдба, тя е неговото място под небето, върху земното лице. България стои ето тук и от това е произлязло много. Застанала е до затворено море - затуй българите не са станали мореплаватели и откриватели; стои срещу Вратата на народите, откъдето често са извирали (произведени в някаква неведома люпилня) вълни диваци - България е лежала пряко стремежа им към облагородени земи; стои покрай Пътя на народите и кръстопътищата му - тук са се кръстосвали войски, интереси, влияния. Противоречива, изпълнена с внезапни висини, неочаквани ... |
|
Нидерландия, 1944 година. Докато Втората световна война разтърсва Европа, младата Одри Хепбърн открива своята любов към танца. Разкъсвана от ежедневните ужаси, измъчвана от вездесъщия глад, тя мечтае да стане примабалерина. Но скоро е принудена да се раздели с мечтата си. Въпреки това Одри не потъва в отчаяние, а си поставя нова цел: филмовите студиа на Америка! И я постига - талантът ѝ я довежда до Холивуд и не след дълго тя партнира на големите като Грегъри Пек и Хъмфри Богарт. Но открива, че бляскавото място на нейните мечти изисква от нея всичко. Дали ще успее Одри да блести на небето над Холивуд, без да изгуби ... |