Настоящия труд е резултат от дългогодишната ми преподавателска и изследователска работа в областта на педагогиката на играта в началното училище. Какви са днешните измерения на педагогическата игра и как звучи въпросът за нейното практическо приложение в процеса на обучение по религия, е основното съдържателно ядро, заложено като теоритично-концепцуална идея в настоящия труд. Конкретната задача на изследването е да се анализират възможностите за успешно и ефективно интегриране на педагогическата игра в учебно-възпитателния процес по религия в началното училище, както и да се откроят в исторически и теоритичен аспект ... |
|
Въпросът за химерните групи в училище не е проучен достатъчно добре. Те получават името си от името на древногръцкото чудовище химера, което се отличава с изключителна жестокост. Преносният смисъл на думата "химера" я свързва с имагинерността и невъзможността да бъде нещо реално. Сполучливо или не, името отговаря на същността на химерната група да бъде нова формация в училище и нова девиантна общност, която имитира същите типажи на престъпния свят като при възрастните. Онова, което я отличава от престъпния свят в обществото, е че тя е динамична формация, която непрекъснато променя своите характеристики и ... |
|
Медийна грамотност и критично мислене за деца представя интердисциплинарен подход към критично-медийната грамотност в контекста на предучилищното образование. В среда, наситена с дигитални технологии и информационни потоци, в която децата от ранна възраст взаимодействат с различни медии, е необходима цялостна образователна стратегия, която развива техните умения за защита, както и за осмисляне и критично отношение към медийната реалност. В книгата е предложен авторски модел за развитие на критично-медийна грамотност при деца на възраст 5 - 7 години, насочен към формиране на базови компетентности за разбиране на медийните ... |
|
Монографията има за цел изясняването на теоретичните и практико-приложни психологични аспекти на иновационната дейност на личността. Представени са някои от основните личностни измерения на иновациите и иновационната дейност, които имат ключово значение за тяхното формиране и проявление. Изложението е структурирано в три глави: иновации и иновационна дейност на личността; теоретичен психологически модел на иновационната дейност; основни личностно-психологически измерения на иновационната дейност. Според автора изследването не претендира за изчерпаемост, но очертава рамките на проблема и неговото съдържание в ... |
|
Десета международна ранноесенна школа по семиотика. ... Организираната от Югоизточноевропейския център за семиотични изследвания на Нов български университет Международна ранноесенна школа по семиотика е един от трите ежегодни образователни форуми от този вид в Европа, наред с Международния летен институт за семиотични и структурални изследвания в Иматра, Финландия и Летния семиотичен институт в Урбино, Италия. Школата е част от образователната стратегия на магистърската и докторската програма по семиотика в НБУ. Тя е средство за развитието на желаната интердисциплинарност и на динамичните подходи в преподаването по ... |
|
Периодичният печат е важна част от писмената култура на едно общество. Началото на модерната журналистика се свързва с буржоазните революции. У нас началото на този процес трябва да се търси през XIX в., във времето на Зрялото възраждане. Процесите, бележещи развоя на детско-юношеския периодичен печат, са съпоставими с тези, които характеризират периодиката за възрастни. В същото време спецификата на детската литература маркира доминантите, отнасящи се до същностни проявление на детското списание, вестник и библиотека. Коментиран през призмата на детската литература, XIX в. е векът на Българското просвещение. Култът към ... |
|
Под редакцията на проф. Милен Замфиров, д.н.. ... Книгата Приобщаващо образование е първото издание в България, което обединява творческите виждания на над 20 специалисти в областта, свързани с различните аспекти на приобщаващото образование. Използвани са не само авторитетни литературни източници, но и надежден авторски и международно утвърден инструментариум на представените интересни и качествени изследвания. Важно достойнство на изданието е, че то разкрива взаимната връзка в равностранния триъгълник семейство-училище-общество в контекста на приобщаващото образование. Съществен принос е утвърждаването не само на ... |
|
Детски градини, ориентирани към децата: демократични ценности в действие с ръководство за учители и специалисти, работещи в сферата на ранното детство, които искат да направят своите програми и практиката си ориентирани в по-голяма степен към децата и семействата, по-включващи и по-демократични. Ръководството е нещо повече от насока за това как да организираме своята занималня или образователна програма. Представеният в ръководството подход Стъпка по стъпка е разработен в резултат на над 25-годишния опит на мрежата от експерти на Международната асоциация Стъпка по стъпка в Европа и Централна Азия и отразява резултатите ... |
|
Авторският колектив на програмна система Моливко: Играя и зная предлага на педагогическите колективи на детските градини доказан модел на програмна система, с която се постигат целите и задачите на предучилищното образование. В тази книга за учителя авторите (университетски преподаватели, доказани специалисти в областта на педагогиката и методиката на обучението по своите дисциплини) представят подробно структурата и съдържанието на обучението по всяко образователно направление и осигуряват планирането и реализирането на педагогическите ситуации чрез: формулиране на специфичните образователно-възпитателни цели по ... |
|
За деца на 5 - 6 годишна възраст. ... Познавателната книжка, която държите, е съставна част от системата "Вики и Ники", предназначена за обучението на деца от 3. подготвителна група в детската градина и в училището. Тя е ориентирана към реализиране на образователната стратегия за занимателно, тематично, поетапно и съобразено с възрастта въвеждане на 5 - 6-годишните деца в света на математиката. В основата на създаването на познавателната книжка стоят заложените в нормативните документи изисквания за обем, разнообразие и сложност на образователното съдържание по математика и субективният опит на децата в тази ... |
|
За деца на 3 - 4 години. ... В отговор на съвременните предизвикателства пред образованието авторският колектив на програмна система Моливко - играя и зная предлага на детските учители изпробвана и верифицирана програмна система, която съдържа всички необходими учебни ресурси за постигане на целите на предучилищното образование. В книгата за учителя на първа възрастова група подробно е представена структурата и съдържанието на обучението по всяко образователно направление. Планирането и реализирането на педагогическите ситуации е осигурено чрез: формулиране на специфичните образователно-възпитателни цели по ... |
|
За деца на 4 - 5 години. ... В отговор на съвременните предизвикателства пред образованието авторският колектив на програмна система Моливко - играя и зная предлага на детските учители изпробвана и верифицирана програмна система, която съдържа всички необходими учебни ресурси за постигане на целите на предучилищното образование. В книгата за учителя на втора възрастова група подробно е представена структурата и съдържанието на обучението по всяко образователно направление. Планирането и реализирането на педагогическите ситуации е осигурено чрез: формулиране на специфичните образователно-възпитателни цели по ... |