Количката на "Bburago", изработена от метал и пластмаса, е в мащаб 1:24. Тя има въртящи се колела и отварящи се врати. Както екстериорът, така и интериорът ѝ са направени така че максимално да възпроизведат вида на истинския състезателен автомобил.
Страхотно допълнение към серията "Race Collezione", което ще зарадва всички любители на високите скорости.
За "Maserati":
„Maserati“ е италианска компания, производител на състезателни и спортни коли, създадена в Болоня на 1 декември 1914 г. като малка семейна фирма. Не един и двама, а цели шест са братята Мазерати (всъщност седем, но един от тях умира още като бебе): Карло, Биндо, Алфиери, Марио, Еторе и Ернесто. Всички те още от деца се увличат от автомобилите, с изключение на Марио, който е художник. Именно Марио обаче ще нарисува прочутата емблема на марката - тризъбецът, изобразен както на състезателните автомобили, така и на серийните коли.
Пръв се докосва до моторите най-големият - Карло. Той конструира едноцилиндров двигател за велосипед, дори участва с него в мото-състезания, като поставя и национален рекорд за скорост през 1900 г. - 50 km/h! Карло работи за "Isotta-Fraschini", "FIAT", "Bianchi", става дори директор на завода за спортни автомобили "Junior", но за жалост умира твърде рано - едва 29-годишен.
Неговият малък брат Алфиери, вдъхновен от духа на Карло, основава собствена авторемонтна работилница, разположена буквално под сянката на знаменитата статуя на Нептун в Болоня. Именно тази малка работилница ще се превърне по-късно в автомобилната компания "Maserati", а тризъбецът на бога на морето - в нейна емблема.
В бизнеса се включват и братята Еторе, Биндо и Ернесто, заедно с които Алфиери прави първите състезателни автомобили "Maserati", които сам изпитва и управлява като първокласен пилот. През 1926 г. се появява "Tipo 26" - първата кола, на чийто капак се появява Нептуновия тризъбец.
Още същата година Алфиери печели с колата си знаменитото състезание "Targa Florio", а през 1927 г. компанията печели италианската конструкторска титла.
През 1929 г. идва ред на "Maserati V4", който има 16-цилиндров двигател. Тази кола, управлявана от Баконин Борзакини, поставя световния рекорд по скорост на разстояние 10 km. Същият пилот печели и първата "Grand Prix" за "Maserati" в Триполи през 1930 г.
През следващата година идва моделът "4CTR", както и автомобилът с предно предаване "SC2500" - последният за Алфиери Мазерати. Неговият живот приключва през 1932 г. като този на брат му - той загива в автомобилна катастрофа.
Биндо, Ернесто и Еторе обаче продължават делото на Карло и Алфиери. Спортните успехи на "Maserati" продължават с новия 8-цилиндров, трилитров двигател. През 1933 г. към отбора на фирмата се присъединява Тацио Нуволари, дал съществен принос към тунинга на окачването и адаптирането на новия двигател към шасито. Нуволари печели "Gran Prix" в Белгия, Ница и Монтенегро срещу състезателите на "Mercedes-Benz" и "Auto Union", които стават все по-силни.
Въпреки че нямат финансови затруднения, през 1937 г. братята решават да продадат компанията на семейство Орси от Модена. Те обаче остават в нея в качеството си на специалисти и главни инженери.
През 50-те години на XX век състезателните автомобили на "Maserati" са на върха на славата си, доминирайки над повече от сериозната конкуренция от страна на Mercedes. "Alfa", "Ferrari" и "Talbot" също вече са в играта като претенденти за големите награди.
През 1953 г. отборът на "Maserati" е подсилен от пилоти като Фанdжо, Гонзалес, Маримон, Бонето, които отбелязват няколко важни победи. През 1953 г. Фанджо печели Италианската купа в състезание с пилотите на "Ferrari" Аскари и Фарина. Година по-късно той печели и "Gran Prix" в Аржентина с модела "250 F". Докато през 1957 г. заедно с петата си световна титла, Фанджо донася и първата световна титла за конструкторите за "Maserati". Това е и годината, през която марката се оттегля от състезанията.
През годините собствениците ѝ се сменят. Интересен факт е, че между 1968 и 1973 г. компанията е под френски контрол - част от "Сitroen". Нефтената криза от 70-е години принуждава французите да ликвидират компанията, но под натиска на италианската общественост, френският дял е поет от "GEPI" - италианска държавна агенция.
През 1975 г. контролният пакет акции отива в компанията "Benelli", чийто директор е бившият аржентински пилот Александро Де Томазо. През 1993 г. в играта се намесва "FIAT Auto", докато през 1997 г. марката става собственост на "Ferrari".
Историята на името Мазерати е история на отлични спортни коли като "Bora", "Merak", "Khamsin", "Kyalami", "Quatroporte", "Biturbo". На супер постижения, купи и рекорди, запомнящ се дизайн и технологични нововъведения сред които: развитието на 16-цилиндровия двигател, предното предаване за едноместен състезателен автомобил, хидравличните спирачки и др. История на автомобили доказали своите възможности, издръжливост и превъзходство.
Пръв се докосва до моторите най-големият - Карло. Той конструира едноцилиндров двигател за велосипед, дори участва с него в мото-състезания, като поставя и национален рекорд за скорост през 1900 г. - 50 km/h! Карло работи за "Isotta-Fraschini", "FIAT", "Bianchi", става дори директор на завода за спортни автомобили "Junior", но за жалост умира твърде рано - едва 29-годишен.
Неговият малък брат Алфиери, вдъхновен от духа на Карло, основава собствена авторемонтна работилница, разположена буквално под сянката на знаменитата статуя на Нептун в Болоня. Именно тази малка работилница ще се превърне по-късно в автомобилната компания "Maserati", а тризъбецът на бога на морето - в нейна емблема.
В бизнеса се включват и братята Еторе, Биндо и Ернесто, заедно с които Алфиери прави първите състезателни автомобили "Maserati", които сам изпитва и управлява като първокласен пилот. През 1926 г. се появява "Tipo 26" - първата кола, на чийто капак се появява Нептуновия тризъбец.
Още същата година Алфиери печели с колата си знаменитото състезание "Targa Florio", а през 1927 г. компанията печели италианската конструкторска титла.
През 1929 г. идва ред на "Maserati V4", който има 16-цилиндров двигател. Тази кола, управлявана от Баконин Борзакини, поставя световния рекорд по скорост на разстояние 10 km. Същият пилот печели и първата "Grand Prix" за "Maserati" в Триполи през 1930 г.
През следващата година идва моделът "4CTR", както и автомобилът с предно предаване "SC2500" - последният за Алфиери Мазерати. Неговият живот приключва през 1932 г. като този на брат му - той загива в автомобилна катастрофа.
Биндо, Ернесто и Еторе обаче продължават делото на Карло и Алфиери. Спортните успехи на "Maserati" продължават с новия 8-цилиндров, трилитров двигател. През 1933 г. към отбора на фирмата се присъединява Тацио Нуволари, дал съществен принос към тунинга на окачването и адаптирането на новия двигател към шасито. Нуволари печели "Gran Prix" в Белгия, Ница и Монтенегро срещу състезателите на "Mercedes-Benz" и "Auto Union", които стават все по-силни.
Въпреки че нямат финансови затруднения, през 1937 г. братята решават да продадат компанията на семейство Орси от Модена. Те обаче остават в нея в качеството си на специалисти и главни инженери.
През 50-те години на XX век състезателните автомобили на "Maserati" са на върха на славата си, доминирайки над повече от сериозната конкуренция от страна на Mercedes. "Alfa", "Ferrari" и "Talbot" също вече са в играта като претенденти за големите награди.
През 1953 г. отборът на "Maserati" е подсилен от пилоти като Фанdжо, Гонзалес, Маримон, Бонето, които отбелязват няколко важни победи. През 1953 г. Фанджо печели Италианската купа в състезание с пилотите на "Ferrari" Аскари и Фарина. Година по-късно той печели и "Gran Prix" в Аржентина с модела "250 F". Докато през 1957 г. заедно с петата си световна титла, Фанджо донася и първата световна титла за конструкторите за "Maserati". Това е и годината, през която марката се оттегля от състезанията.
През годините собствениците ѝ се сменят. Интересен факт е, че между 1968 и 1973 г. компанията е под френски контрол - част от "Сitroen". Нефтената криза от 70-е години принуждава французите да ликвидират компанията, но под натиска на италианската общественост, френският дял е поет от "GEPI" - италианска държавна агенция.
През 1975 г. контролният пакет акции отива в компанията "Benelli", чийто директор е бившият аржентински пилот Александро Де Томазо. През 1993 г. в играта се намесва "FIAT Auto", докато през 1997 г. марката става собственост на "Ferrari".
Историята на името Мазерати е история на отлични спортни коли като "Bora", "Merak", "Khamsin", "Kyalami", "Quatroporte", "Biturbo". На супер постижения, купи и рекорди, запомнящ се дизайн и технологични нововъведения сред които: развитието на 16-цилиндровия двигател, предното предаване за едноместен състезателен автомобил, хидравличните спирачки и др. История на автомобили доказали своите възможности, издръжливост и превъзходство.