И тъй като не успяхме да се доберем до нито една от истинските, предлагаме на вашето внимание нейното съвършено копие от серията "Gold Collezione". Количката "Alfa 8C Competizione" на "Bburago" е изработена от метал и пластмаса и представлява един изключително детайлен модел в мащаб 1:18.
Откъде да започнем? Предният капак на колата се отваря - под него е разположен двигателят на тази уникална машина. Отваря се и прозрачният овален заден капак. Багажникът определено не е голям, но това все пак е спортна кола, а не туристически автобус. Отзад ще видите два двойни ауспуха, а погледнете ли отдолу - и цялата система, която извежда изгорелите газове от автомобила.
Когато поставите колата обратно на масата или друга твърда повърхност, притиснете я леко надолу. Видяхте ли - колата пружинира. Това е благодарение на хидравличните амортисьори. Е, не сме убедени, че са точно хидравлични, но важното е, че работят.
А сега - обърнете внимание на страничното огледало за обратно виждане от страната на шофьора. Освен, че наистина отразява, то може и да се мести леко напред-назад. За да разгледаме салона трябва да отворим вратата. Естествено, че се отваря! Както и другата. Вътре откриваме две супер удобни седалки с ергономичен дизайн, които имат дори предпазни колани - сигурността преди всичко! между тях ще видите малката ръчна спирачка. Контролното табло също е изпипано до най-малката подробност, а когато завъртите волана в едната или другата посока, ще видите, че предните гуми се обръщат съответно наляво или надясно. И за да е пълно удоволствието, ако проврете пръстите си до педалите на това возило, ще установите, че те реагират на натиск! Не е ли страхотно?!
Единственото, което бихме искали още е да видим тази красавица в реален размер в гаража, вместо на шкафа...
За "Alfa 8C Competizione":
Автомобилът е показан за първи път през 2003 г. на изложението в Женева като концептуална разработка, а серийният модел се появява три години по-късно. Всички 500 произведени бройки са авансово платени и излизайки от завода, част от тях потеглиха към САЩ, Япония, Холандия, Обединените Арабски Емирства и др.
Автомобилът е съвместна разработка на "Alfa Romeo" и "Maserati". Купето на колата е изработено от карбонови влакна, а шасито е стоманено. От въглеродни влакна са и спортните седалки във вътрешността, като шофьорската може да се оформи по тялото на водача.
Името на модела идва от славното спортно минало на италианците. Означението "8C" е слагано на спортните автомобили, оборудвани с революционния осем-цилиндров мотор, разработка на Виторио Джано. А думата "Competizione" (на италиански - състезание) идва от модела 6C 2500 Competizione - спортното купе, управлявано през 1950 г. от Фанджио и Занарди в легендарното рали "Mille Miglia".
"Alfa 8C Competitzione" се задвижва от нов, V-образен, осемцилиндров двигател с работен обем 4691 кубика, разработка на "Maserati". Агрегатът разполага с максимална мощност от 450 конски сили при 7000 оборота в минута, а въртящият момент достига 470 Nm.
Скоростната кутия е 6–степенна автоматична, с възможност за ръчна смяна от волана. Трансмисията има няколко режима - ръчен-нормален, ръчен-спортен, автоматичен-нормален, автоматичен-спортен и автоматичен за управление на сняг. Самоблокиращият се диференциал, заедно с влаганата серийно "VDC" система за стабилност и система за контрол на теглителната сила (TCS) се грижат въртящият момент да се използва по най-добрия начин.
Автомобилът е съвместна разработка на "Alfa Romeo" и "Maserati". Купето на колата е изработено от карбонови влакна, а шасито е стоманено. От въглеродни влакна са и спортните седалки във вътрешността, като шофьорската може да се оформи по тялото на водача.
Името на модела идва от славното спортно минало на италианците. Означението "8C" е слагано на спортните автомобили, оборудвани с революционния осем-цилиндров мотор, разработка на Виторио Джано. А думата "Competizione" (на италиански - състезание) идва от модела 6C 2500 Competizione - спортното купе, управлявано през 1950 г. от Фанджио и Занарди в легендарното рали "Mille Miglia".
"Alfa 8C Competitzione" се задвижва от нов, V-образен, осемцилиндров двигател с работен обем 4691 кубика, разработка на "Maserati". Агрегатът разполага с максимална мощност от 450 конски сили при 7000 оборота в минута, а въртящият момент достига 470 Nm.
Скоростната кутия е 6–степенна автоматична, с възможност за ръчна смяна от волана. Трансмисията има няколко режима - ръчен-нормален, ръчен-спортен, автоматичен-нормален, автоматичен-спортен и автоматичен за управление на сняг. Самоблокиращият се диференциал, заедно с влаганата серийно "VDC" система за стабилност и система за контрол на теглителната сила (TCS) се грижат въртящият момент да се използва по най-добрия начин.
За "Alfa Romeo":
През 1910 г. новосъздадената “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili” започва да търси емблема за автомобилите, които произвежда. Задачата е дадена на млад дизайнер без особено голям опит. Чакайки трамвая на площад "Castello terminus" в Милано, той забелязва знака на вратата на "Castello Sforzescoсе" - змията Висконти. Хрумнало му, че заедно с герба на Милано - червеният кръст, змията би изглеждала доста добре като емблема на младата компания.
Това всъщност са символите на двете династии, доминирали в Милано през XI век и финансирали първите кръстоносни походи. И тъй като първият кръстоносен поход бил сполучлив, в устата на змията се появява победен неверник - арабин.
През XV век двете династии обединяват както армиите си, така и флаговете си, превръщайки се в известната и изключително влиятелна фамилия Висконти. А на главата на змията вече има и корона, която показва благородното потекло на членовете на семейството. Дори след запада на династията Висконти, змията и кръстът продължават да бъдат символи на града.
И така, вдъхновен от историята младият дизайнер предложил подобен знак за емблема на новите автомобили и самият той останал леко изненадан, че ръководството одобрило проекта му. Естествено - с няколко промени. Змията и кръста били поставени на син фон, над тях бил поставен надпис "ALFA", а под тях - "Milano", като били добавени и символите на Савойската династия. Това била и първата емблема на "Alfa".
След края на Първата Световна Война, към 1919 г. новият собственик на "Alfa" - Никола Ромео, възобновил производството на автомобили, но решил да добави и своято собствена фамилия към името на марката. Така тя станала "Alfa Romeo".
През 192 5г. след като компанията спечелила своята първа световна титла, около емблемата бил поставен огромен венец. Така диаметърът ? от 65 mm станал 75 mm, но през 1930 г. бил "смален" до 60 mm, какъвто остава до 1945 г.
През 1932 г. френското подразделение на марката набрало достатъчно увереност, благодарение на своето успешно представяне на пазара, че решило да замени надписа "Milano" в емблемата с "Paris". Автомобили с подобна марка днес са изключително редки и скъпи, заради интереса от страна на колекционерите.
По неясни причини за кратко, по време на Втората Световна война, многоцветната емблема била заменена с далеч по-скромна - полиран метал на кърваво червен фон. Не след дълго обаче, "Alfa Romeo" си връща пъстроцветния знак. През 1946 г. емблемата бива опростена - Италия от монархия става република и така - символите на Савойската династия изчезват завинаги от знака на "Alfa Romeo". Емблемата вече е само 54 mm.
Последните промени са направени през 1972 г., когато компанията отваря втора фабрика - в Неапол. Това е причината, поради която надписът "Milano" също изчезва от знака. Емблемата е разделена вертикално на две половини - кръстът - от лявата страна, и змията - от дясната. В този си вид тя съществува и до днес - пъстра, лесно запомняща се и неразгадаема за онези, които не познават нейната история.
Това всъщност са символите на двете династии, доминирали в Милано през XI век и финансирали първите кръстоносни походи. И тъй като първият кръстоносен поход бил сполучлив, в устата на змията се появява победен неверник - арабин.
През XV век двете династии обединяват както армиите си, така и флаговете си, превръщайки се в известната и изключително влиятелна фамилия Висконти. А на главата на змията вече има и корона, която показва благородното потекло на членовете на семейството. Дори след запада на династията Висконти, змията и кръстът продължават да бъдат символи на града.
И така, вдъхновен от историята младият дизайнер предложил подобен знак за емблема на новите автомобили и самият той останал леко изненадан, че ръководството одобрило проекта му. Естествено - с няколко промени. Змията и кръста били поставени на син фон, над тях бил поставен надпис "ALFA", а под тях - "Milano", като били добавени и символите на Савойската династия. Това била и първата емблема на "Alfa".
След края на Първата Световна Война, към 1919 г. новият собственик на "Alfa" - Никола Ромео, възобновил производството на автомобили, но решил да добави и своято собствена фамилия към името на марката. Така тя станала "Alfa Romeo".
През 192 5г. след като компанията спечелила своята първа световна титла, около емблемата бил поставен огромен венец. Така диаметърът ? от 65 mm станал 75 mm, но през 1930 г. бил "смален" до 60 mm, какъвто остава до 1945 г.
През 1932 г. френското подразделение на марката набрало достатъчно увереност, благодарение на своето успешно представяне на пазара, че решило да замени надписа "Milano" в емблемата с "Paris". Автомобили с подобна марка днес са изключително редки и скъпи, заради интереса от страна на колекционерите.
По неясни причини за кратко, по време на Втората Световна война, многоцветната емблема била заменена с далеч по-скромна - полиран метал на кърваво червен фон. Не след дълго обаче, "Alfa Romeo" си връща пъстроцветния знак. През 1946 г. емблемата бива опростена - Италия от монархия става република и така - символите на Савойската династия изчезват завинаги от знака на "Alfa Romeo". Емблемата вече е само 54 mm.
Последните промени са направени през 1972 г., когато компанията отваря втора фабрика - в Неапол. Това е причината, поради която надписът "Milano" също изчезва от знака. Емблемата е разделена вертикално на две половини - кръстът - от лявата страна, и змията - от дясната. В този си вид тя съществува и до днес - пъстра, лесно запомняща се и неразгадаема за онези, които не познават нейната история.