Представяме ви още една от перлите в колекцията "Bijoux Collezione" на "Bburago" - “Lamborghini Gallardo Superleggera”. Умаленото копие на тази страхотна спортна кола е произведено от метал и пластмаса в мащаб 1:24, като производителите са се постарали да зарадват феновете на марката.
Количката има отварящи се врати – при моделите “Gallardo” те се отварят настрани, а не нагоре, както при Murcielago и Reventón, истински огледала, спойлер и отварящ се прозрачен заден капак, под който е разположен двигателят. А в купето – две седалки с ергономична форма, контролно табло и естествено - волан, който не само се върти, но и е свързан към предните колела.
С две думи - истинско “Lamborghini", макар и малко по-малко...
За "Lamborghini Gallardo Superleggera":
“Superleggera” означава буквално "супер лека" на италиански, и този модел на “Lamborghini” отговаря съвсем точно на името си. Това всъщност е олекотена състезателна кола, пригодена за каране по нормални пътища..
Теглото на този автомобил е 1369 kg – точно 70 kg по-малко от стандартното "Gallardo". Този нелош резултат е постигнат чрез отстраняването на доста екстри от интериора на колата, както и чрез заменянето на много от детайлите с аналогични, изработени от карбон.
Освен това при този модел има и редица промени по двигателя като модифициран компютър, модифицирана изпускателна система от леки сплави и специална всмукателна система.
Крайният резултат е мощност 530 конки сили и 510 Hm въртящ момент, благодарение на които машината ускорява от 0 до 100 km/h за 3,8 sec. А максималната скорост, която можете да достигнете е 315 km/h. Само, внимавайте наоколо да няма катаджии...
Теглото на този автомобил е 1369 kg – точно 70 kg по-малко от стандартното "Gallardo". Този нелош резултат е постигнат чрез отстраняването на доста екстри от интериора на колата, както и чрез заменянето на много от детайлите с аналогични, изработени от карбон.
Освен това при този модел има и редица промени по двигателя като модифициран компютър, модифицирана изпускателна система от леки сплави и специална всмукателна система.
Крайният резултат е мощност 530 конки сили и 510 Hm въртящ момент, благодарение на които машината ускорява от 0 до 100 km/h за 3,8 sec. А максималната скорост, която можете да достигнете е 315 km/h. Само, внимавайте наоколо да няма катаджии...
За "Lamborghini":
Историята на италианската компания за спортни автомобили започва като на шега в началото на 60-те години на XX век. Собственик на завод за трактори, Феручо Ламборгини отива да се срещне с Енцо Ферари (собственик на компанията "Ferrari"), за да се оплаче от качеството на съединителя на притежаваното от него „Ferrari 250 GT“. Неособено учтивият Енцо Ферари го отпраща, като (по спомени на Феручо) му казва: „Ти си гледай тракторите и остави спортните автомобили на онези, които разбират от тях. Проблемът не е в колата ти, а в шофьора ѝ."
Засегнат от думите му, Феручо Ламборгини се връща в завода си и решава да опита сам да поправи повредата. Откачайки съединителя, той вижда, че той е производство на фабриката, чиито съединители самият той използва за своите трактори. Открива част от съединител, която пасва на автомобила му, и така проблемът е решен.
Вдъхновен от успеха, известно време след това Феручо решава да започне собствено производство на спортни коли, като наема инженера Джото Бидзарини (работил преди това за Ферари) да сложи на първата му кола V-образен 12 цилиндров двигател. Той има 4 разпределителни вала – по два за всяка група цилиндри, два клапана на цилиндър и е с мощност от 350 конски сили. Моторът е и с алуминиева конструкция, колянов вал, поддържан от седем основни лагера, ковани алуминиеви бутала и разпределителни валове със собствени зъбни колела и вериги. Първият модел на "Lamborghini" е наречен "350GTV", а негов дизайнер е Франко Скалионе.
За емблема на марката Феручо Ламборгини избира своя зодиакален знак – телец. Тук е мястото да кажем, че оттогава насам имената на моделите на "Lamborghini" са свързани с имена на бикове, кориди и известни бикоборци.
Скоро след "350GT" се появява и "Lamborghini 400GT". Тези два модела донасят доста добра печалба, която Феручио използва, за да се хвърли в предизвикателството да създаде първия суперспортен автомобил в историята на компанията - "Lamborghini Miura", превърнал се в истинска легенда. Дизайнът е дело на Марчело Гандини. За първи път колата е показана на автоизложението в Торино през 1965 г.
През 1971 г. „Lamborghini“ представят друг свой нов модел – прототипа "LP500 Countach". Двигателят отново е V-образен 12-цилиндров, но любителите на автомобилите остават изненадани от необичайния дизайн на колата. Това е първият модел на „Lamborghini“, чиито врати се отварят нагоре - нещо, което днес вече е запазена марка на компанията. Три години след представянето си на изложението "LP500 Countach" е пуснат в серийно производство.
През следващите няколко години, въпреки проблемите с които се сблъсква компанията, продажбите на "Countach" я поддържат в бизнеса с автомобили. Създателят на марката обаче - Феручо Ламборгини, продава своята част от акциите на швейцарски инвеститор и се оттегля.
Днес "Lamborghini" е един от абсолютните лидери, производители на суперспортни автомобили, заедно с компании като "Ferrari", "Aston Martin", "Porsche", "Bugatti" и др. Компанията е собственост на „Audi“, която пък вече е част от компанията „Volkswagen“.
Засегнат от думите му, Феручо Ламборгини се връща в завода си и решава да опита сам да поправи повредата. Откачайки съединителя, той вижда, че той е производство на фабриката, чиито съединители самият той използва за своите трактори. Открива част от съединител, която пасва на автомобила му, и така проблемът е решен.
Вдъхновен от успеха, известно време след това Феручо решава да започне собствено производство на спортни коли, като наема инженера Джото Бидзарини (работил преди това за Ферари) да сложи на първата му кола V-образен 12 цилиндров двигател. Той има 4 разпределителни вала – по два за всяка група цилиндри, два клапана на цилиндър и е с мощност от 350 конски сили. Моторът е и с алуминиева конструкция, колянов вал, поддържан от седем основни лагера, ковани алуминиеви бутала и разпределителни валове със собствени зъбни колела и вериги. Първият модел на "Lamborghini" е наречен "350GTV", а негов дизайнер е Франко Скалионе.
За емблема на марката Феручо Ламборгини избира своя зодиакален знак – телец. Тук е мястото да кажем, че оттогава насам имената на моделите на "Lamborghini" са свързани с имена на бикове, кориди и известни бикоборци.
Скоро след "350GT" се появява и "Lamborghini 400GT". Тези два модела донасят доста добра печалба, която Феручио използва, за да се хвърли в предизвикателството да създаде първия суперспортен автомобил в историята на компанията - "Lamborghini Miura", превърнал се в истинска легенда. Дизайнът е дело на Марчело Гандини. За първи път колата е показана на автоизложението в Торино през 1965 г.
През 1971 г. „Lamborghini“ представят друг свой нов модел – прототипа "LP500 Countach". Двигателят отново е V-образен 12-цилиндров, но любителите на автомобилите остават изненадани от необичайния дизайн на колата. Това е първият модел на „Lamborghini“, чиито врати се отварят нагоре - нещо, което днес вече е запазена марка на компанията. Три години след представянето си на изложението "LP500 Countach" е пуснат в серийно производство.
През следващите няколко години, въпреки проблемите с които се сблъсква компанията, продажбите на "Countach" я поддържат в бизнеса с автомобили. Създателят на марката обаче - Феручо Ламборгини, продава своята част от акциите на швейцарски инвеститор и се оттегля.
Днес "Lamborghini" е един от абсолютните лидери, производители на суперспортни автомобили, заедно с компании като "Ferrari", "Aston Martin", "Porsche", "Bugatti" и др. Компанията е собственост на „Audi“, която пък вече е част от компанията „Volkswagen“.