А количката на "Bburago" - това е умалено копие на тази страхотна машина, изработено от метал и пластмаса в мащаб 1:18.
Играчката от серията "Diamond Collezione" е кабриолет със затворен гюрук, който не се маха. За сметка на това, той има отварящи се врати, отварящи се капаци, като под предния можете да видите двигателя, истински огледалца, дори регистрационни номера. А в салона - детайлно изработено контролно табло, четири ергономични седалки, скоростен лост, подвижни педали и най-якото - въртящ се волан, който се свързан с предните колела.
Страхотна кола, която е може би най-добрият подарък за всички любители на скоростите. Е, след истинското "Bentley", разбира се.
За "Bentley Continental Supersports Convertible":
През 2010 г. на автосалона в Женева бе представен най-мощният до онзи момент сериен модел на компанията, чиито продажби започнаха още от есента.
"Continental Supersports" е оборудван с 6.0-литров W12 двигател, който е приспособен да работи както с обикновен бензин, така и с биоетанол "E85" или комбинация между двете горива. Мощността на агрегата е 621 к.с., а максималният му въртящ момент достига 800 nm. Ускорява от 0 до 100 km/h за 3.9 sec и може да да развие максимална скорост от 329 km/h! Автомобилът е със скоростна кутия "Quickshift".
Основната заслуга за отличните динамични показатели на "Continental Supersports" е намаленото тегло на автомобила до 1 250 kg, постигнато чрез използване на карбоно-керамични спирачки и олекотени седалки и премахване на някои ненужни елементи.
"Bentley Continental Supersports" има промени и във външния си вид. Нови са броните, радиаторната решетка, предният капак и 20-инчовите джанти. Интериорът на автомобила е комбинация от кожа и алкантара, а като опция се предлага мощна аудиосистема с 15 високоговорителя!
Колата се предлага във варианти спортно купе и кабриолет.
"Continental Supersports" е оборудван с 6.0-литров W12 двигател, който е приспособен да работи както с обикновен бензин, така и с биоетанол "E85" или комбинация между двете горива. Мощността на агрегата е 621 к.с., а максималният му въртящ момент достига 800 nm. Ускорява от 0 до 100 km/h за 3.9 sec и може да да развие максимална скорост от 329 km/h! Автомобилът е със скоростна кутия "Quickshift".
Основната заслуга за отличните динамични показатели на "Continental Supersports" е намаленото тегло на автомобила до 1 250 kg, постигнато чрез използване на карбоно-керамични спирачки и олекотени седалки и премахване на някои ненужни елементи.
"Bentley Continental Supersports" има промени и във външния си вид. Нови са броните, радиаторната решетка, предният капак и 20-инчовите джанти. Интериорът на автомобила е комбинация от кожа и алкантара, а като опция се предлага мощна аудиосистема с 15 високоговорителя!
Колата се предлага във варианти спортно купе и кабриолет.
За "Bentley":
Уолтър Оуен Бентли (1888 - 1971 г.) е деветото дете на богато лондонско семейство. И въпреки, че не изпитва финансови затруднения, Уолтър започва работа още като юноша. Интересът му към превозните средства го превръща в помощник-машинист в Британските железници.
Завършил колеж в Бристол и вече - инженер по образование, през 1912 г. Бентли постъпва на работа като генерален вносител, в лондонския офис на френската атомобилна компания "D.F.P." Фирма, основана от опитни инженери, напуснали "Peugeot".
Въпреки че успява да продаде 605 автомобила, тази работа не му е по сърце. По своя инициатива Уолтър се заема с подобряването на двигателя на "D.F.P." - поставя на мотора алуминиеви клапани и успява да повиши коефицента на полезно действие.
Признанието не закъснява - през 1913 г. управляваната от него кола "D.F.P." подобрява световния рекорд за скорост в този клас. Автомобилът развива невероятните за това време 145 km/h!
След приключването на Първата световна война, с помощта на дизайнерското ателие "Humber", Уолтър основава собствена компания, чийто дебютен модел е "Bentley 3 litre".
Англичанинът е първият, който започва да оборудва автомобилите, след като двигателят е монтиран на шасито. Според него агрегатът е най-важното - сърцето на машината, и всичко друго трябва да се съобрази с него. Затова англичанинът се заема с конструирането на мотор, за който в последствие смята да изработи шаси. Така се ражда четирицилиндровият двигател с обем 3 литра и мощност 80 конски сили при 3 500 оборота в минута. С диаметър и ход на буталото - 80 mm/ 149 mm и четиристепенна скоростна кутия този двигател е истински шедьовър. Именно той донася победа на колите на "Bentley" на състезанието "Льо Ман" през 1924 и 1927 г.
Съсредоточен върху агрегата, Уолтър Бентли оставя работата по шасито на "Bentley 3L" да се случва от само себе си. В крайна сметка се стига до преработка и усилване на рамата. Колата се предлага основно в открит, двуместен вариант. Максималната скорост, която развива е 130 km/h. Задното окачване е на модерните за това време полуелептични ресори. Автомобилът е оборудван с барабанни спирачки на четирите колела.
От модела "Bentley 3L", започнал да се произвежда серийно от 1921 г., са продадени общо 2 142 броя - постижение, което е доста добро за началото на ХХ век.
През 1927 г. Уолтър увеличава работния обем на своя двигател с 1 500 см3. Така се появява "Bentley 4.5L". Този автомобил се продава в продължение на 4 години. От него са произведени само 667 броя, но именно тази кола превръща марката "Bentley" в национален лидер.
Трийсетте години са трудни от финансова гледна точка за компанията. Уолтър бентли започва да прави двигатели по поръчка на други фирми. Съвместно с Хенри Биркин - бивш автомобилен състезател, той оборудва 4.5 литров мотор с турбокомпресор "Roots". Резултатът е двигател с мощност 182 конски сили, който монтиран на подходящ автомобил, може да развие невероятната скорост от над 200 km/h!!! Или казано с други думи - това е най-мощният и скоростен двигател, изработван някога.
По това време се произвежда и модела "Speed-Six" с работен обем от 6 500 cm3 и мощност 200 к.с. Този автомобил се превръща в легенда, печелейки 9 златни медала в различни престижни състезания! През 1932 г. Бентли изработва и 8-литров двигател, който обаче е произведен за автомобил на "James Joung".
Финансовата криза принуждава Уолтър Бентли е принуден да продаде компанията си. Първоначалният кандидат за нея е фирмата "Napier", занимаваща се освен с производство на автомобили и с изработка на самолетни двигатели за ВВС. Но непосредствено преди сключването на сделката от "Rolls-Royce" предлагат на Бентли с 20 000 лири и той охотно приема тази оферта.
Първата кола, която Уолтър конструира под крилото на "Rolls-Royce" е моделът "3.5L", чиято реклама гласи: “Това е най-безшумният спортен автомобил”. Двигателят е шестцилиндров, с работен обем 3 669 см3, позволяващ на колата да развие скорост от 150 km/h. "Mark VI" е последната кола, конструирана лично от Уолтър Бентли.
Историята на тази марка продължава и до днес - автомобилите, носещи като отличителен знак "летящото Б", изпълват с възхищение и респект множество любители на високите скорости.
Завършил колеж в Бристол и вече - инженер по образование, през 1912 г. Бентли постъпва на работа като генерален вносител, в лондонския офис на френската атомобилна компания "D.F.P." Фирма, основана от опитни инженери, напуснали "Peugeot".
Въпреки че успява да продаде 605 автомобила, тази работа не му е по сърце. По своя инициатива Уолтър се заема с подобряването на двигателя на "D.F.P." - поставя на мотора алуминиеви клапани и успява да повиши коефицента на полезно действие.
Признанието не закъснява - през 1913 г. управляваната от него кола "D.F.P." подобрява световния рекорд за скорост в този клас. Автомобилът развива невероятните за това време 145 km/h!
След приключването на Първата световна война, с помощта на дизайнерското ателие "Humber", Уолтър основава собствена компания, чийто дебютен модел е "Bentley 3 litre".
Англичанинът е първият, който започва да оборудва автомобилите, след като двигателят е монтиран на шасито. Според него агрегатът е най-важното - сърцето на машината, и всичко друго трябва да се съобрази с него. Затова англичанинът се заема с конструирането на мотор, за който в последствие смята да изработи шаси. Така се ражда четирицилиндровият двигател с обем 3 литра и мощност 80 конски сили при 3 500 оборота в минута. С диаметър и ход на буталото - 80 mm/ 149 mm и четиристепенна скоростна кутия този двигател е истински шедьовър. Именно той донася победа на колите на "Bentley" на състезанието "Льо Ман" през 1924 и 1927 г.
Съсредоточен върху агрегата, Уолтър Бентли оставя работата по шасито на "Bentley 3L" да се случва от само себе си. В крайна сметка се стига до преработка и усилване на рамата. Колата се предлага основно в открит, двуместен вариант. Максималната скорост, която развива е 130 km/h. Задното окачване е на модерните за това време полуелептични ресори. Автомобилът е оборудван с барабанни спирачки на четирите колела.
От модела "Bentley 3L", започнал да се произвежда серийно от 1921 г., са продадени общо 2 142 броя - постижение, което е доста добро за началото на ХХ век.
През 1927 г. Уолтър увеличава работния обем на своя двигател с 1 500 см3. Така се появява "Bentley 4.5L". Този автомобил се продава в продължение на 4 години. От него са произведени само 667 броя, но именно тази кола превръща марката "Bentley" в национален лидер.
Трийсетте години са трудни от финансова гледна точка за компанията. Уолтър бентли започва да прави двигатели по поръчка на други фирми. Съвместно с Хенри Биркин - бивш автомобилен състезател, той оборудва 4.5 литров мотор с турбокомпресор "Roots". Резултатът е двигател с мощност 182 конски сили, който монтиран на подходящ автомобил, може да развие невероятната скорост от над 200 km/h!!! Или казано с други думи - това е най-мощният и скоростен двигател, изработван някога.
По това време се произвежда и модела "Speed-Six" с работен обем от 6 500 cm3 и мощност 200 к.с. Този автомобил се превръща в легенда, печелейки 9 златни медала в различни престижни състезания! През 1932 г. Бентли изработва и 8-литров двигател, който обаче е произведен за автомобил на "James Joung".
Финансовата криза принуждава Уолтър Бентли е принуден да продаде компанията си. Първоначалният кандидат за нея е фирмата "Napier", занимаваща се освен с производство на автомобили и с изработка на самолетни двигатели за ВВС. Но непосредствено преди сключването на сделката от "Rolls-Royce" предлагат на Бентли с 20 000 лири и той охотно приема тази оферта.
Първата кола, която Уолтър конструира под крилото на "Rolls-Royce" е моделът "3.5L", чиято реклама гласи: “Това е най-безшумният спортен автомобил”. Двигателят е шестцилиндров, с работен обем 3 669 см3, позволяващ на колата да развие скорост от 150 km/h. "Mark VI" е последната кола, конструирана лично от Уолтър Бентли.
Историята на тази марка продължава и до днес - автомобилите, носещи като отличителен знак "летящото Б", изпълват с възхищение и респект множество любители на високите скорости.