Количката "Lamborghini Reventón" на "Bburago", която представлява точно копие на този автомобил в мащаб 1:18, за щастие е далеч по-достъпна.
Макар и по-малка от оригинала, тя си има просто всичко - две отварящи се нагоре врати, отварящ се преден капак, където се намира багажникът, отварящ се прозрачен заден капак, под който е разположен двигателят, и естествено - познатата емблема, изобразяваща златен бик на черен фон. А двете странични огледала, както и огледалото за обратно виждане в купето, са изработени от материал, който наистина отразява попадналите в обсега им обекти.
Що се отнася до купето - там ще откриете две седалки с ергономична форма, детайлно изработено контролно табло и чупещ се волан, чието завъртане променя посоката на предните колела! А любимият ни детайл - това е сребристата капачка на резервоара, която можете да видите от дясната страна на колата. Моделът се предлага в два цвята - бяло и сиво.
Страхотен автомобил от серията "Diamond Collezione", чийто единствен недостатък е, че не е достатъчно голям, за да влезеш в него и да отпрашиш накъдето ти видят очите...
За "Lamborghini Reventón":
Неотдавна отминалата 2008 г. беляза появата на ново поколение суперавтомобили на италианската компания - "Lamborghini Reventón". Това е една удивителна машина със зловещ и ръбест дизайн, базиран на "Lamborghini Murcielago", но напомнящ свръхзвуков изтребител.
Интериорът на "Reventón" създава усещане, че човек се намира в самолетна кабина със своето типично табло и висококачествените материали, използвани за изработката му - най-вече карбон.
Двигателят на "Lamborghini Reventón" е доста сходен с този на "Murcielago LP640" – V12 - 6496 cm3 с мощност от 640 конски сили.
А цената му от 1 964 718 лв. се равнява на малко повече от 2409 средни работни заплати у нас (789 лв. според официалната статистика). Казано с други думи, ако се откажете от всички други разходи, за да съберете тези пари, ще са ви нужни малко повече от 207 години и половина.
Интериорът на "Reventón" създава усещане, че човек се намира в самолетна кабина със своето типично табло и висококачествените материали, използвани за изработката му - най-вече карбон.
Двигателят на "Lamborghini Reventón" е доста сходен с този на "Murcielago LP640" – V12 - 6496 cm3 с мощност от 640 конски сили.
А цената му от 1 964 718 лв. се равнява на малко повече от 2409 средни работни заплати у нас (789 лв. според официалната статистика). Казано с други думи, ако се откажете от всички други разходи, за да съберете тези пари, ще са ви нужни малко повече от 207 години и половина.
За "Lamborghini":
Историята на италианската компания за спортни автомобили започва като на шега в началото на 60-те години на XX век. Собственик на завод за трактори, Феручо Ламборгини отива да се срещне с Енцо Ферари (собственик на компанията "Ferrari"), за да се оплаче от качеството на съединителя на притежаваното от него „Ferrari 250 GT“. Неособено учтивият Енцо Ферари го отпраща, като (по спомени на Феручо) му казва: „Ти си гледай тракторите и остави спортните автомобили на онези, които разбират от тях. Проблемът не е в колата ти, а в шофьора ѝ."
Засегнат от думите му, Феручо Ламборгини се връща в завода си и решава да опита сам да поправи повредата. Откачайки съединителя, той вижда, че той е производство на фабриката, чиито съединители самият той използва за своите трактори. Открива част от съединител, която пасва на автомобила му, и така проблемът е решен.
Вдъхновен от успеха, известно време след това Феручо решава да започне собствено производство на спортни коли, като наема инженера Джото Бидзарини (работил преди това за Ферари) да сложи на първата му кола V-образен 12 цилиндров двигател. Той има 4 разпределителни вала – по два за всяка група цилиндри, два клапана на цилиндър и е с мощност от 350 конски сили. Моторът е и с алуминиева конструкция, колянов вал, поддържан от седем основни лагера, ковани алуминиеви бутала и разпределителни валове със собствени зъбни колела и вериги. Първият модел на "Lamborghini" е наречен "350GTV", а негов дизайнер е Франко Скалионе.
За емблема на марката Феручо Ламборгини избира своя зодиакален знак – телец. Тук е мястото да кажем, че оттогава насам имената на моделите на "Lamborghini" са свързани с имена на бикове, кориди и известни бикоборци.
Скоро след "350GT" се появява и "Lamborghini 400GT". Тези два модела донасят доста добра печалба, която Феручио използва, за да се хвърли в предизвикателството да създаде първия суперспортен автомобил в историята на компанията - "Lamborghini Miura", превърнал се в истинска легенда. Дизайнът е дело на Марчело Гандини. За първи път колата е показана на автоизложението в Торино през 1965 г.
През 1971 г. „Lamborghini“ представят друг свой нов модел – прототипа "LP500 Countach". Двигателят отново е V-образен 12-цилиндров, но любителите на автомобилите остават изненадани от необичайния дизайн на колата. Това е първият модел на „Lamborghini“, чиито врати се отварят нагоре - нещо, което днес вече е запазена марка на компанията. Три години след представянето си на изложението "LP500 Countach" е пуснат в серийно производство.
През следващите няколко години, въпреки проблемите с които се сблъсква компанията, продажбите на "Countach" я поддържат в бизнеса с автомобили. Създателят на марката обаче - Феручо Ламборгини, продава своята част от акциите на швейцарски инвеститор и се оттегля.
Днес "Lamborghini" е един от абсолютните лидери, производители на суперспортни автомобили, заедно с компании като "Ferrari", "Aston Martin", "Porsche", "Bugatti" и др. Компанията е собственост на „Audi“, която пък вече е част от компанията „Volkswagen“.
Засегнат от думите му, Феручо Ламборгини се връща в завода си и решава да опита сам да поправи повредата. Откачайки съединителя, той вижда, че той е производство на фабриката, чиито съединители самият той използва за своите трактори. Открива част от съединител, която пасва на автомобила му, и така проблемът е решен.
Вдъхновен от успеха, известно време след това Феручо решава да започне собствено производство на спортни коли, като наема инженера Джото Бидзарини (работил преди това за Ферари) да сложи на първата му кола V-образен 12 цилиндров двигател. Той има 4 разпределителни вала – по два за всяка група цилиндри, два клапана на цилиндър и е с мощност от 350 конски сили. Моторът е и с алуминиева конструкция, колянов вал, поддържан от седем основни лагера, ковани алуминиеви бутала и разпределителни валове със собствени зъбни колела и вериги. Първият модел на "Lamborghini" е наречен "350GTV", а негов дизайнер е Франко Скалионе.
За емблема на марката Феручо Ламборгини избира своя зодиакален знак – телец. Тук е мястото да кажем, че оттогава насам имената на моделите на "Lamborghini" са свързани с имена на бикове, кориди и известни бикоборци.
Скоро след "350GT" се появява и "Lamborghini 400GT". Тези два модела донасят доста добра печалба, която Феручио използва, за да се хвърли в предизвикателството да създаде първия суперспортен автомобил в историята на компанията - "Lamborghini Miura", превърнал се в истинска легенда. Дизайнът е дело на Марчело Гандини. За първи път колата е показана на автоизложението в Торино през 1965 г.
През 1971 г. „Lamborghini“ представят друг свой нов модел – прототипа "LP500 Countach". Двигателят отново е V-образен 12-цилиндров, но любителите на автомобилите остават изненадани от необичайния дизайн на колата. Това е първият модел на „Lamborghini“, чиито врати се отварят нагоре - нещо, което днес вече е запазена марка на компанията. Три години след представянето си на изложението "LP500 Countach" е пуснат в серийно производство.
През следващите няколко години, въпреки проблемите с които се сблъсква компанията, продажбите на "Countach" я поддържат в бизнеса с автомобили. Създателят на марката обаче - Феручо Ламборгини, продава своята част от акциите на швейцарски инвеститор и се оттегля.
Днес "Lamborghini" е един от абсолютните лидери, производители на суперспортни автомобили, заедно с компании като "Ferrari", "Aston Martin", "Porsche", "Bugatti" и др. Компанията е собственост на „Audi“, която пък вече е част от компанията „Volkswagen“.