
Е, част от продуктите с благотворителна насоченост са представителите на "SmileyWorld" серията, въпреки че тя не е създадена от компания "Smiley". Всъщност гамата е резултат от сътрудничеството с други производители (като немската компания "Herlitz" например), които получават лиценза за производство на продукти с жълтото усмихнато лице Smiley - едно от най-разпознаваемите лога в света през годините след своята поява, даже и до днешни времена.
За усмихнатото лице Smiley



Ако появата на Smiley беше приказка, точно така бихме я започнали. Но дори и при факта, че е реалност, думата "щастие" определено пак си остава. И ето защо: основаването на марката "Smiley" се случва през 1971 г. чрез появата на жълтото усмихнатото личице във вестник, като идеята е логото да отличава хубавите новини, които правят хората щастливи. Да, щастието и позитивизмът има важна роля в мисията на Smiley. А причината е собственикът на компанията, която регистрира "усмихнатата" марка - френският предприемач Франклин Лоуфрани (Franklin Loufrani). В края на 60-те и началото на 70-те той забелязва, че светът е залят от депресиращи новини. Е, решава да промени това и първата стъпка е появата на усмихнатото лице във вестника. За много кратко време Smiley става разпознаваемо лого, а през годините се превръща в глобален феномен и емблема на позитивно движение, на мира и любовта, дори на етапи в музикална еволюция и основател на компютърната комуникация с емотиконите, толкова популярни днес.
Да започнем от връзката с музиката. С появата на модерността марката "Smiley" постепенно получава световно признание за "иконично лого". Дотолкова, че от 80-те започва да се използва като символ на хаус музиката и присъства също в модния стил на нейните почитатели. В следващото десетилетие позитивизмът на Смайли започва да присъства и в гръндж течението при рок музиката, а след това навлиза и в технологичния свят. Тази стъпка е направена през 1997 г. Тогава синът на Франклин – Никълъс Лоуфрани – основава бранда "Smileyworld", за който създава вариации на оригиналното усмихнато лице Smiley и така презентира появата на новия универсален език на емотиконите, който скоростно набира световна популярност. Но и през последните години успехите на усмихнатата муцунка продължават да растат. Появяват се дрехи, часовници, чанти и още други модни аксесоари, също продукти за дома, картички, тефтери, раници, ученически пособия и още много други типове продукти, но всички с емблемата на "Smiley" и създадени с философията за щастие и позитивизъм. Много от различните продукти обаче се появяват в резултат на над 1000 лиценза и сътрудничества с производители в целия свят.

След като реализира идеята за усмивки и позитивно настроение, компания "Smiley" започва да се фокусира и върху благотворителната помощ. Пътят в тази посока започва през 2005 г. Тогава, съвместно с "Groupe SOS", е основана организацията "Smiley World Association Charity" (SWA). А целта е посочена с думите: "Нашата основна цел е да се насърчи солидарността в цял свят, като помагаме на хората в нужда и работим активно срещу всички форми на социална изолация". И точно поради тази мисия през годините организация "SWA" участва в проекти за образованието, социалната интеграция, жилищното настаняване, здравеопазването, устойчивото развитие и международната солидарност. Сред мащабните проекти, в които "Smiley" се включва със средствата от своята организация, е "Справедлива търговия" ("Fair Trade"), който помага на производители в бедни държави да подобряват условията си на труд, а и да разпространяват продукцията си в икономически по-напреднали страни. Що се отнася до средствата, заделени за този и всички други благотворителни проекти, от компания "Smiley" обясняват: "Ние подкрепяме нашата организация SWA като даряваме 10% от печалбите след продажбата на нашите продукти".
И до днес "Smiley" продължава да се включва в благотворителни каузи. Не спира и да се стреми винаги да изпълнява своята мисия: да носи позитивно настроение и да напомня на хората колко мощни сили има една усмивка. А основните планове за безспирното реализиране на мисията за щастие са част от работата на екипа в централата на компания "Smiley" в Лондон и в нейните офиси по света.