Емблематичната марка "Need for Speed" навлиза с бързи обороти в света на видео игрите още с първата си поява през 1994 г., в зората на компютърните игри. Тя веднага бива забелязана най-вече заради опитите си да предостави максимално реалистична симулация на каране на автомобил. Друга важна подробност, която дала идея за развитие на професионалните геймъри бил експериментът да се покаже действителната физика на самият автомобил и дори загатването към някои по-известни спортни марки. Но да се демонстрира “поведението” на колата на различните терени и ситуации (старт, завои, дрифт, спирачка, нитро и др.) се оказало доста сложно. Затова техни партньори, а в последствие и разработчици, стават “Electronic Arts”, които ги издигат до толкова, че с всяка следваща игра марката “Need For Speed” се превръща в символ на компютърните игри за състезания с коли.
След 2009 г., когато от дългоочакваната “Need For Speed: Shift” са продадени над 100 млн. копия, това се превръща в най-популярната и успешна серия състезателни видео игри в света. Основната идея, която се прокрадва във всички игри от тази поредица е не само стремежът към вълнуваща надпревара по улиците на града през нощта, но и възможността за персонализиране на автомобилът, който карате в играта. Същият замисъл е внесен и в серията детски конструктори на канадската компания “Mega”. Комплектите дават възможност за “тунинговане” на различни спортни автомобили, променяйки всяка част от тяхната “външност”.
Забележително е как в играта и най-малката промяна, която направите по колата си може да преобърне нещата на 180 градуса, по време на каране. Тази реалистичност и усет към “душата” на автомобила са успели да уловят професионалистите от “Need For Speed”, за да предложат на авто маниаците да усетят тръпката от истинските ъндърграунд състезания и не само да се докоснат, но и наистина да шофират най-бързите коли в света.
“Почувствайте скоростта на всяко действие, надъхващият адреналин и емоцията на това да бъдеш Най-търсеният”.